Trening na orbitreku jest niezwykle popularny. Wynika to m.in. z tego, że orbitrek pozwala ćwiczyć mięśnie całego ciała, spalać nadmierną tkankę tłuszczową, a także zadbać o ogólną kondycję. Popularność orbitka wynika też z tego, że ćwiczyć na nim można nie tylko na siłowni czy w fitness klubie, ale i w domowym zaciszu. Orbitrek jest bowiem jednym  z najpopularniejszych sprzętów do ćwiczeń w domu. Zobacz, jak ćwiczyć na orbitreku, w czym może pomoc trening oraz dla kogo jest przeznaczony.

Orbitrek magnetyczny to urządzenie do ćwiczeń znane też pod nazwą rowerka eliptycznego, lub cross-trainerem. W sklepach można kupić orbitrek magnetyczny i elektromagnetyczne. Większą popularnością cieszy się ten pierwszy tym. Trening na nim można przeradzać, na siłowni, jak i w domu.

Trening na orbitreku – co daje?

Ćwiczenia na orbitreku są połączeniem treningu cardio i siłowego. Łączą w sobie zalety obydwóch tych treningów i wzmacniają kluczowe grupy mięśni, czyli nogi, pośladki, brzuch i ramiona. Dodatkowo ćwicząc na orbitreku, usprawnia się pracę układu krążenia i zwiększa wydolność. Sam trening nie jest zbyt obciążające. Wynika to z tego, że ciało na nim pracuje w sposób anatomiczny, czyli zgodnie z naturalnymi płaszczyznami ruchu. Sprawia to, że z zalet orbitreku może korzystać każdy bez względu na wiek czy formę fizyczną. Ćwiczenia nie powodują przeciążania stawów i kręgosłupa. A wręcz przeciwnie działają na nie pozytywnie, a dodatkowo pozwala na zrzucenie kilku dodatkowych kilogramów. W zależności od wagi osoby ćwiczącej w czasie treningu można spalić od 380 do 500 kalorii w ciągu pół godziny.

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Ćwiczenia na orbitreku warto rozpocząć od zapoznania się ze sprzętem. Na rynku dostępnych jest wiele rodzaju maszyn eliptycznych, które mają odmienne funkcje. Ich znajomość oraz umiejętność właściwego korzystania podwyższy efektywność i komfort treningu. Zaawansowana orbitreki pozwalają bowiem nie tylko na trening, ale i na pomiar tkanki tłuszczowej w organizmie czy testy wydolnościowe. Dzięki temu można dokładnie dobrać obciążenie podczas ćwiczeń.

Właściwy trening zawsze trzeba rozpocząć od rozgrzewki. Tą można przeprowadzić na orbitreku, wykonując ćwiczenia na mniejszym obciążeniu i w spokojnym tempie. Rozgrzewka powinna trwać ok. 10 minut. Ta tradycyjna może natomiast obejmować pajacyki oraz krążenia ramion i bioder.

Po wejściu na maszynę eliptyczną należy pamiętać o zachowaniu właściwej pozycji. Ta odpowiednia to wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, patrzenie przed siebie oraz ułożenie dłoni na ruchomych ramionach urządzania. Na orbitreku nie należy się pochylać ani za mocno ściskać uchwytów.

Trening na orbitreku – ile powinien trwać?

Efekty ćwiczeń na orbitreku są dość szybko widoczne, o ile treningi przeprowadza się regularnie i systematycznie. Trenerzy zalecają ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut. Wraz z poprawą kondycji i ogólnej wydolności czas ćwiczeń należy wydłużać.

Zalety treningu na orbitreku

Orbitrek to urządzenie, które pozwala kompleksowo zadbać o całe ciało. Jako zalety i efekty ćwiczeń na maszynie eliptycznej wymienia się:

  • utratę kalorii – orbitrek to maszyna, która jest idealna do przeprowadzania treningów odchudzających; ćwiczenia wykonywane na urządzenie odznaczają się wysoką skutecznością w spalaniu tkanki tłuszczowej; efekty widoczne będę w zależność od wagi oraz indywidualnego tempa metabolizmu, jednak w czasie jednego treningu spala się mniej więcej tyle samo kalorii co przy bieganiu, a sam trening jest łatwiejszy i bezpieczniejszy dla stawów;
  • redukcję tłuszczu w okolicach brzucha – orbitrek to urządzenie idealne do ćwiczeń dla osób z nadwagą oraz tzw. oponką na brzuchu; pozwala walczyć z nadmiarem tkanki tłuszczowej w okolicach pasa oraz przyspieszyć tempo metabolom; dzięki czemu, orgazm samoistnie zacznie pozbywać się zmagazynowanego tłuszczu z tych partii ciała, gdzie jest go najwięcej, czyli zazwyczaj z brzuch, ud, bioder oraz ramion;
  • poprawę wydolności – ćwiczenia na orbitreku poprawiają zdolność organizmu do ponoszenia wysiłku o dużej intensywności w długim czasie; dzięki temu jesteśmy bardziej odporni na zmęczenie, mamy więcej energii oraz minimalizujemy ryzyko chorób serca; ćwiczenia na orbitreku mogą przybrać formę treningu wydolnościowego, który pozytywnie wpływa na cały układ krążenia;

  • wymodelowanie sylwetki – ćwicząc na maszynie eliptycznej, w ruch wprawia się większość mięśni ciała; najmocniej zaangażowane są mięśnie nóg, łydki, ramiona oraz brzuch; gwarantuje to wszechstronny trening i pozwala wymodelować ciało oraz uzyskać smukłą sylwetkę, jednocześnie nie rozbudowując nadmiernie mięśni;
  • wzmocnienie mięśni – orbitrek pozwala na prowadzenie skutecznego treningu siłowego;  ustawiając maszynę na duży opór, można wymusić na mięśniach o wiele mocniejsza pracę; trening siłowy na orbitreku powinien trwać ok. pół godziny i być zakończony ćwiczeniami rozciągającymi, aby unikać zakwasów oraz przyspieszyć regenerację mięśni;
  • poprawa samopoczucia – aktywność fizyczna to znakomity sposób na rozładowanie codziennego stresu oraz relaks; nawet pół godziny ćwiczeń pozwoli uwolnić negatywne emocje, dotlenić organizm oraz wyprodukować endorfiny, czyli hormony szczęścia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here