Jeśli odniosłeś sukces, tracąc sporo kilogramów, możesz mieć problem z pozostającą po tym wyczynie luźną skórą. Jedno czego możesz być pewien to fakt, że nie jesteś sam, ponieważ luźna lub spłaszczona skóra jest częstym problemem po utracie dużej masy ciała (więcej niż około 25 kg w krótkim czasie). Z czasem może pojawić się poprawa elastyczności skóry, ale niektóre osoby mogą wymagać operacji usunięcia nadmiaru skóry. Jak walczyć z luźną skórą pozostającą po odchudzaniu?

Co dzieje się z twoją skórą, kiedy schudniesz?

Kiedy tracisz wagę, a szczególnie, gdy bardzo szybko tracisz na wadze, elastyczne składniki Twojej skóry nie tylko tracą warstwy tłuszczu, które utrzymują je na ciele, ale także nie mają czasu na przystosowanie się do nowego kształtu ciała. Tym samym stają się luźną skórą doskwierającą osobom po terapiach odchudzających z dużą utratą kilogramów.

Czynniki ryzyka dla luźnej skóry po utracie wagi

Za główne czynniki związane z elastycznością skóry to:

  • Wiek: Wraz z wiekiem Twoja skóra staje się mniej elastyczna.
  • Genetyka: Geny wpływają na to, jak mocno twardość skóry utrzymuje się wraz z wiekiem.
  • Ile tracisz wagi: Kiedy tracisz bardzo dużo kilogramów w krótkim czasie, np. po zabiegu zmniejszenia żołądka, twoja skóra nie ma czasu, aby się kurczyć wraz z ciałem i może być trwale rozciągnięta, jeśli cierpiałeś na nadwagę lub otyłość przez długi czas.
  • Odżywianie i spożycie wody: Twoja skóra może nie być tak zdrowa i jędrna, jeśli nie otrzymujesz zbilansowanego odżywiania, witamin i minerałów (szczególnie witamin C i E) i nie pozostaniesz nawodniony.
  • Palenie: Palenie może przyspieszyć normalny proces starzenia się skóry.

Jak zapobiec problemowi luźnej skóry po terapii odchudzającej?

Najlepszym sposobem na uniknięcie luźnej skóry jest chudnięcie powoli, około 1-2 kg na tydzień. Powolna utrata masy ciała pozwala utrzymać masę mięśniową podczas jednoczesnej utraty tłuszczu, a także pozwala skórze dostosować się do utraty wagi.

Luźna skóra po odchudzaniu – jak z nią walczyć?

Ponieważ wszyscy jesteśmy różni, ilości luźnej skóry pozostającej po terapii odchudzającej jest sprawą bardzo indywidualną.  Niektóre osoby mogą szybko się zregenerować po odchudzaniu i same pracują na zniwelowaniem fałdów skórnych, podczas gdy inne muszą rozważyć operację modelowania sylwetki, aby pozbyć się dodatkowej skóry. Trzeba w tym miejscu koniecznie zaznaczyć, iż chirurgia modelowania sylwetki jest kosztowną i poważną operacją wymagającą długiego czasu rekonwalescencji.

Eksperci z zakresu chirurgii plastycznej zalecają, aby odczekać co najmniej rok po utracie wagi, aby waga ustabilizowała się przed rozważeniem chirurgicznego modelowania ciała w celu usunięcia luźnej skóry po odchudzaniu.

Możesz mieć wpływ na swoją skórę także w inny sposób, nie tylko za pomocą chirurgii plastycznej, jak choćby poprzez ćwiczenia i zdrową dietę. Podstawowy program treningu siłowego i cardio może pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej i budowie mięśni. Kiedy budujesz mięśnie, możesz poprawić wygląd skóry i zmniejszyć jej zwiotczenie.

Ponadto:

  1. Przestań palić.

Jakby nie było wystarczająco dużo powodów, aby rzucić palenie , oto kolejny: palenie tytoniu rujnuje kondycję skóry.

W badaniu przeprowadzonym przez naukowców z Międzynarodowego Stowarzyszenia Dermatologii Ekologicznej analizowano skórę 64 żeńskich włoskich palaczy na obecność linii, stanu naczyń krwionośnych i pigmentacji, elastyczności, jasności i tekstury.

Wstępna ocena wykazała, że ​​średni wiek biologiczny uczestników badania był o 9 lat starszy niż ich wiek chronologiczny. Jednak po 9 miesiącach nie palenia średnie obniżenie wieku biologicznego skóry wyniosło  13 lat .

Dlatego, jeśli chcesz utrzymać zdrową, jędrną skórę, musisz trzymać się z dala od papierosów. Raz na zawsze.

  1. Zjadaj wystarczająco dużo białka.

Badania wykazują korelację między spożyciem białka a młodością skóry i zdrowiem. Dieta niskobiałkowa wiąże się z gorszym stanem zdrowia skóry niż dieta wysokobiałkowa, która pomaga zmniejszyć zmarszczki, suchość i zanik skóry.

Jeśli nie masz pewności, ile białka powinieneś jeść, udaj się po pomoc do wykwalifikowanego dietetyka, który powinien pomóc Ci iść poprawną drogą układając plan żywieniowy.

  1. Zjadaj owoce i warzywa.

Ciało potrzebuje szerokiego spektrum witamin i minerałów, aby przeprowadzić miliony procesów biologicznych, które utrzymują nas przy życiu i zdrowiu, a spożywanie kilku porcji owoców i warzyw każdego dnia jest jedynym niezawodnym sposobem zapewnienia wszystkiego, czego potrzebuje w tym celu organizm.

Jeśli chodzi o skórę, badania wykazały, że wyższe spożycie owoców i warzyw wiąże się ze zdrowszą, lepiej wyglądającą skórą.

  1. Dbaj o swoją skórę

Codzienne złuszczanie może pomóc w usuwaniu martwych komórek skóry i zwiększeniu krążenia. Gorąca kąpiel z solami morskimi i minerałami może poprawić koloryt skóry. Kremy nawilżające skórę z formułami ziołowymi i takimi składnikami, jak aloes, kwas hialuronowy, ekstrakt drożdżowy, białko sojowe, witamina C, witamina E i witamina A mogą pomóc w nawilżeniu i zwiększeniu tworzenia kolagenu i elastyny ​​w skórze.

Trzymaj się z daleka od ostrych detergentów, takich jak siarczany w mydłach, szamponach i płynach do mycia naczyń, ograniczaj ekspozycję na słońce i trzymaj się z dala od kabin opalających i ograniczaj ekspozycję na gorącą i chlorowaną wodę – wszystkie te rzeczy obniżają elastyczność skóry.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here