Ewa Chodakowska, nazywana trenerką wszystkich Polek, stworzyła mnóstwo planów ćwiczeniowych, które mają różne działanie, w zależności od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć w trakcie lub po ich stosowaniu. Jednym z jej najpopularniejszych treningów przeznaczonych do sprzedaży na płycie DVD jest znany tysiącom kobiet Killer – zaliczany do najbardziej wymagających zestawów ćwiczeń. Cały blok treningu trwa około 40 minut i wymaga od osoby ćwiczącej bardzo dobrej kondycji fizycznej. Jak wygląda Killer Ewy Chodakowskiej? Jakie efekty osiągniemy po kilku tygodniach z płytą Killera?

Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega?

Pełna nazwa tego bloku ćwiczeń to Spalanie i Modelowanie. Autorka programu ćwiczeniowego obiecuje, że podczas 40 minutowego treningu z jej płytą, możemy spalić nawet 600 kcal.

Zanim zaczniesz wpisywać w wyszukiwarkę twojej przeglądarki internetowej tytuł płyty i sprawdzać ile kosztuje oraz kiedy może do ciebie najszybciej dotrzeć, musisz mieć na względzie fakt, że Killer jest przeznaczony dla osób wysportowanych i zaawansowanych w tego typu aktywnościach fizycznych.  Zatem jeśli twoja aktywność polega głównie na przeglądaniu stron internetowych i scrolowaniu memów w Internecie, to koniecznie musisz zacząć od czegoś mniej zaawansowanego, a Killera zostawić sobie na przysłowiowy deser.

Killer to przykład ćwiczeń cardio. Ewa podzieliła je na trzy części, które należy wykonywać z odpowiednimi przerwami i pamiętać podczas ich wykonywania o właściwym oddychaniu.

Trening interwałowy, jakim jest Spalanie i Modelowanie Ewy Chodakowskiej, w dużej mierze decyduje o efektywności wykonywanych ćwiczeń. Mniej więcej co 5 minut następuje zmiana grupy mięśni, które są aktywowane w trakcie treningu. Killer jest tak bardzo intensywny, że naprawdę nieliczne osoby są w stanie poradzić sobie z jego tempem podczas pierwszego wykonywania, a powodzenie zależy w bardzo dużym stopniu od wytrenowania ćwiczącego. Po Killerze mogą pojawić się zakwasy.

Jaka powinna być częstotliwość ćwiczeń z płytą Spalanie i Modelowanie? Autorka „morderczego” treningu zakłada, że spotkania z nią na płycie Killera powinny odbywać się 3 razy w tygodniu. Co więcej sam trening interwałowy nie wystarczy, aby osiągnąć wymarzone efekty w postaci wymodelowanej sylwetki, wzmocnieniu mięśni czy wreszcie utracie zbędnej tkanki tłuszczowej i co za tym idzie kilogramów. Należy zastosować równolegle z treningiem odpowiednio dobrną dietę oraz pamiętać o prawidłowym nawadnianiu organizmu.

Spalanie i Modelowanie czyli Killer Ewy Chodakowskiej – czy przynosi pożądane efekty?

Należy mieć na względzie, że płytka z ćwiczeniami Killer Ewy Chodakowskiej, to trening cardio. Co to oznacza? Ma on na celu nie tylko spalenie zbędnych kalorii, ale także wzmocnienie wytrzymałości całego ciała.

Na płycie z tym treningiem znajdziemy również propozycje ćwiczeń wpływających na poprawę krążenia, jak choćby pajacyki, podskoki czy bieg w miejscu.

Jeśli chodzi o ćwiczenia siłowe, które znajdziemy w zestawie ćwiczeń Killer Ewy Chodakowskiej, bazują one głównie na pracy pośladków i ud, przyczyniają się także do wzrostu siły mięśni oraz do rzeźby mięśni.

Trzeba mieć na uwadze, że ćwiczenia w Killerze jako tako nie są skomplikowane, ale ich olbrzymia intensywność i duża liczba powtórzeń  potrafią dać się we znaki nawet osobom utrzymującym dość wysoką kondycję (np. uprawiającym jakiś sport angażujący kilka partii mięśni). Jest to przyczyną porzucania ćwiczeń z płyty Killera lub nie wykonywania całego treningu do końca.

Ważną sprawą podczas wykonywania ćwiczeń takich jak te z treningu Ewy Chodakowskiej jest to, aby skupić się maksymalnie na prawidłowym wykonywaniu danego ćwiczenia bardziej, niż na tym aby nadążyć za instruktorką. Źle wykonywane ćwiczenia, mogą przynieść wiele szkód dla zdrowia, dla przykładu bóle mięśniowe, bóle kręgosłupa, frustrację i zniechęcenie.

Jeśli narzucone tempo treningu jest za szybkie i nie mamy fizycznej możliwości wykonania całego zestawu ćwiczeń – nie poddawajmy się od razu. Daj sobie czas na opanowanie w sposób poprawny wszystkich „figur”. Wówczas Killer przyniesie oczekiwane efekty w postaci wzmocnienia ciała i spalenia zbędnych kilogramów.

Zalety treningu Killer – jakie korzyści osiągnę ćwicząc z Ewą Chodakowską?

Do głównych zalet treningu Spalanie i Modelowanie tzw. Killer Ewy Chodakowskiej zaliczane są:

  • Poprawa kondycji i wytrzymałości
  • Wyrzeźbione i wzmocnione mięśnie
  • Zmniejszenie tkanki tłuszczowej i utrata zbędnych kilogramów
  • Poprawa krążenia

Sama autorka zakłada, iż po pełnym treningu nastąpi przede wszystkim redukcja nadprogramowych kilogramów, wzmocnienie mięśni brzucha i mięśni nóg oraz znaczna poprawa kondycji i wytrzymałości.

Wady Killera Ewy Chodakowskiej – co o nim mówią użytkownicy?

Na forach internetowych roi się od setek opinii na temat tego popularnego, „morderczego” treningu. Zdania na temat efektów stosowania Killera są oczywiście podzielone. Niektórzy użytkownicy zarzucają mu nierealne do wykonania tempo, inni za dużą intensywność i niemożność wykonania dokładnie od deski do deski pomimo dobrej kondycji. Jeszcze inny ruch internetowy sugeruje, że od Killera się… tyje! A to za sprawą znacznego przyrostu mięśni związanego z treningiem interwałowym oddziałującym na wiele mięśni naszego ciała. Internautki skarżą się na przykład na to, że po pewnym czasie treningów z Killerem nie mogą założyć wąskich spodni, bo uciskają je łydkach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here