Osoby, które stawiają sobie za cel spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej, zwykle chcą osiągnąć efekt szybko, nawet gdyby miało to się wiązać z katorżniczym wysiłkiem. Taki zapał zwykle kończy się po kilku pierwszych, intensywnych treningach, z powodu bólu po przetrenowaniu bądź znudzeniu ćwiczeniem na urządzeniach cardio. Na szczęście istnieje wiele innych aktywności fizycznych, dzięki którym można zrzucić zbędne kilogramy.

Spalanie bez cardio – wyśpij się porządnie

Chociaż brzmi to jak bajka i pomyłka przy pisaniu – tak, sen działa wspomagająco na utratę wagi. Dlaczego? To za przyczyną hormonu wzrostu, który odpowiada za odbudowę i regenerację komórek. Co więcej hormon wzrostu pobiera energię z komórek tłuszczowych, co dobitnie pokazuje dobroczynny wpływ na spalanie zbędnego balastu naszego ciała. Warto również zrobić sobie trening przed pójściem spać, bo nie dość, że ułatwi on późniejsze zasypianie, to dzięki aktywności fizycznej zwiększy się produkcja hormonu wzrostu.

Takie wyniki gwarantuje co najmniej 7 godzinny, nieprzerwany sen w ciągu doby. Zbyt krótki sen spowoduje, iż rano spożyjemy więcej kalorii, aby dostarczyć organizmowi dostateczną ilość energii, której nie otrzymał dzięki odpowiedniemu wypoczynkowi, jakim jest sen.

Spalanie kalorii bez cardio – zrelaksuj się!

Udokumentowany naukowo związek między przyrostem masy ciała a stresem jest dość przekonujący. Liczne badania kliniczne wykazały, że zwiększona produkcja kortyzolu jest silnie związana z gromadzeniem się tłuszczu. To dlatego, że jednym z chemicznych obowiązków kortyzolu jest zasygnalizowanie organizmowi przechowywania tłuszczu, a nie budowania mięśni.

Przypomnijmy, że kortyzol jest kluczowym hormonem uwalnianym w znaczących ilościach podczas ostrego i przewlekłego stresu.

Przewlekły stres może również zwiększyć produkcję insuliny, innego hormonu silnie związanego z przyrostem masy ciała. Trzustka produkuje insulinę, gdy następuje gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi. Jednym ze sposobów obniżania poziomu glukozy we krwi jest zmuszanie organizmu do agresywnego przechowywania nadmiaru dietetycznych węglowodanów w postaci tłuszczu. Insulina sygnalizuje także organizmowi, aby nie uwalniał żadnego zgromadzonego tłuszczu. Przewlekły stres i towarzysząca mu insulina są szczególnie problematyczne w stanie znanym jako insulinooporność, w którym poziom cukru we krwi pozostaje podwyższony pomimo zwiększonej produkcji insuliny ze względu na brak reakcji komórek docelowych na ten hormon.

Tak więc – zrelaksuj się! To pomoże Ci w zrzucaniu kilogramów z powodzeniem. Wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz, podczas jej wykonywania będziesz się po prostu relaksować. Co prawda, nie spadniesz z wagi tak szybko, ale za to będziesz robić…cokolwiek. To zdecydowanie lepsze, niż nic.

Możesz spróbować na przykład: gry w golfa, gry w kręgle, pływania, spokojnej jazdy na rowerze, spacerów, Tai-Chi, kajakarstwa, tańca towarzyskiego, jogi czy jazdy na rolkach.

Ponadto słuchaj relaksującej muzyki, spróbuj ćwiczeń rozciągających, zajęć oddechowych – dotleniaj się, uspokój się i odpręż się.

Trening bez cardio – odpowiednie posiłki

Jeśli w swojej przygodzie z odchudzaniem trzymasz się z dala od ćwiczeń cardio, musisz „stanąć bliżej” diety. Nie zapomnij na przykład o bardzo prostym napoju, jakim jest bogata w przeciwutleniacze zielona herbata. Przeciwutleniacze przyspieszają proces przemiany materii, co w prostej linii przyczynia się do zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie.

Kolejną pozycją na Twojej liście zakupów powinny stać się na stałe warzywa bogate w witaminę C i antyoksydanty.

Ale przede wszystkim – skorzystaj z porady specjalisty. Udaj się do dietetyka, który ustali dietę najlepszą dla Ciebie. Przed wizytą wykonaj komplet podstawowych badań krwi (np. tarczyca, cholesterol) i moczu. Dopiero na podstawie takich i ewentualnie dodatkowo zleconych wyników badań specjalista przygotuje najlepsze rozwiązania żywieniowe.

Woda na straży sylwetki – trening bez cardio

Jeśli jesteśmy już wystarczająco wyspani, zrelaksowani i odżywieni, przychodzi pora na odpowiedni trening nie-cardio. Przykładem takiego ćwiczenia może być aqua aerobic bądź pływanie w basenach sportowych, o chłodnej temperaturze. Gorące źródła sprawdzają się w takiej sytuacji gorzej, ponieważ zimna woda nie dość, że orzeźwia, to jeszcze zwiększa zużycie energii przez organizm. Warto zatem pływać długo i intensywnie, taki rodzaj treningu nie obciąża tak bardzo stawów, więc jest wybierany przez coraz więcej osób.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here